tirsdag 2. februar 2010

Trøtt men søvnløs, tett i nesa men ikke forkjølet.


Hei dere!


Først bildet: Det er av et vindu til et gammelt hus jeg stakk innom her om dagen. En jeg har blitt kjent med har kjøpt det og skal pusse det opp. De fleste vinduene i helt vanlige hus ser slik ut, dette ble fint pga kontrasten med lyset.


I dag er jeg sliten. Sover ikke skikkelig om nettene - litt på grunn av bjeffekoret som setter i gang nøyaktig klokken 23.38 hver kveld - jeg tror det er rundt åtte stykker, for det meste schæfere. Også er det bønneropene - morgenbønnen er klokken 05.30 og her i nærheten ligger minst fire moskeer jeg kan høre. En liten time senere pleier barna i etasjen under å våkne, de bråker noe sinnsykt når de leker og jeg klarer ikke fange opp hva de sier, så da ligger jeg våken og gjetter meg frem til hva de sier.


Ambassadøren til Pakistan, den norske altså, holdt et foredrag om Norge for en studiesirkel i dag. Jeg var og hørte på. Studentene lurte på alt mulig rart, om vindkraft, om norsk-pakistanere, om økonomien, forholdet til Russland etc. Karikaturene ble overraskende nok ikke nevnt en eneste gang.


I hele ikveld har jeg redigert en sak som går i Uriks klokken 2230 overimorgen, altså torsdag. Jeg har filmet, klippet og vært reporter selv. Kjenner at jeg er litt stolt. Den ble fire minutter og jeg syns den er godt redigert til å være første sak jeg lager på denne måten. Og imorgen, altså onsdag er jeg med i Morgennytt i NRK1 også - the show I previously hosted that is.


Hmm, dere må bli flinkere til å kommentere!

4 kommentarer:

  1. Hei Fawad!!

    Så spennende å høre om livet ditt som korrespondent! Gleder meg til å se saken din i kveld (happy?).:-)

    SvarSlett
  2. Hei hei Fawad :)

    Er blitt fast leser av bloggen din nå, utrolig spennende å høre om hvordan livet som korrespondent er. Moro at du trekker frem slike ting som vinduet osv, synes det er spennende med et lite blikk inn i hvordan lokalbefolkningen har det.

    Gleder meg til de neste postene.

    Hilsen Madeleine

    SvarSlett
  3. Fawie!
    Da har jeg noe å stå opp til igjen, i morgen!

    Forøvrig veldig fint å høre at du har det bra, og jeg skal sharpen myself like a knife når det gjelder å kommentere postingene dine.
    Lite nytt å melde herfra, annet enn at det er bikkjekaldt, sno og jeg har svømt to ganger denne uka. Allerede.

    Tschuss, mein freund!

    SvarSlett
  4. Hei dere, takk for tilbakemeldinger. Nå har jeg nettopp kommet inn døra, vært på live-point og vært direkte inne i Dagsrevyen. Gikk ok.

    Madeleine: Så bra du følger med - jeg skal fortsette å legge inn bilder - av smått og stort. Hvis du vil høre hvordan folk i Pakista har det, se Uriks imorgen klokken 22.30

    Veejay: Om du har! Get your butt up:-) Har du det fint? Jeg vil også svømme - men har ikke sett noen basseng her ennå - tror heller jeg kan melde meg inn i The Gun Club og skyte leirduer. Veldig kolonialt.

    Au revoir!

    SvarSlett